poniedziałek, 2 stycznia 2012

Po drodze do SF

Jak już pisałam postanowiliśmy wykorzystać świąteczny czas wolny do maksimum i w ostatniej chwili zorganizowaliśmy sobie kilkudniowy wyjazd do San Francisco. Podróż na północ zajęła nam 2 dni, ponieważ wybraliśmy malownoczą autostradę nr 1 (Pacific Coast Highway). Pierwszą noc spędziliśmy w przytulnym *hostelu* w miasteczku Cambria, a drugą w*motelu* z widokiem na ocean na półwyspie Monterey.

Po drodze - szczególnie na odcinku Big Sur - zatrzymywaliśmy się dziesiątki razy, podziwiając przepiękne wybrzeże, urocze miasteczka oraz typowe dla tego regionu rośliny (m.in. lasy redwood)  i zwierzęta (słonie morskie, foki, wieloryby, sępy, kondory, pelikany).

Słonie morskie

Las redwood

Most Brixby
Plaża Julii Pfeiffer
Płaszczyk: Zara; bluzka: Primark; okulary: Marc Jacobs

Pelikany

W drodze powrotnej podróżowaliśmy już autostradą nr 5, która ograniczyła nasze widoki do prostej bezkresnej drogi, którą wszyscy znamy z filmów, ale za to pozwoliła nam dotrzeć spowrotem do LA w ciągu 7h.

Podsumowując, po raz kolejny przekonałam się jaka piękna jest Kalifornia. Każdemu, kto podróżuje wzdłuż zachodniego wybrzeża USA polecam odcinek autorstady nr 1 (Pacific Coast Highway) szczególnie od Cambrii do SF. W kolejnym poście opiszę naszą wizytę w San Francisco, które od ręki trafiło do czołówki moich ulubionych miast... x