środa, 28 marca 2012

Samice Alfa, czyli kobiety idealne

Uwielbiam kobiety, które są "jakieś"  –  mają zasady, osobowość, osiągnięcia, takie, które się kocha albo nienawidzi. Miałam to szczęście, aby spotkać w życiu kilka takich kobiet. Śmiało mogę je nazwać moimi mentorkami, ponieważ mają ogromny wpływ na moją osobowość oraz podejście do życia.

Ellen von Unwerth

Określenie Alfa pochodzi od litery α, pierwszej litery greckiego alfabetu, i nawiązuje do pierwszeństwa w grupie (samiec, samica alfa); w socjologii – dążenia do osiągnięcia dominującej roli lidera na płaszczyźnie socjalnej lub/i zawodowej. Dostępne źródła często ukazują Kobiety Alfa w niekorzystnym świetle, ale ostatnio przeczytałam kilka artykułów, które bardzo mi się spodobały. Uważam, że idealnie opisują co sama rozumiem przez to pojęcie i za co właściwie podziwiam te kobiety. Moje ulubione urywki:


Myślisz, że masz do czynienia z Kobietą Alfa, kiedy Ona…

…jest inteligentna, ambitna, ma poczucie humoru i potrafi być bezpośrednia.

Twoje podejrzenia stają się bardziej uzasadnione, gdy Ty pracujesz w “zwykłej pracy”…

…Ona ma “dobrą pracę”, w wolnym czasie jest aktywną wolontariuszką, dokształca się i ma własny biznes.

Masz pewność, że jest Kobietą Alfa, kiedy na dodatek…

…jest atrakcyjna – możesz nie oceniać jej wyglądu na “10 na 10”, ale otacza ją swego rodzaju aura zmysłowości, prowokacji, elegancji i kobiecości z nutką męskości.


DKNY





Kobietę Alfa można rozpoznać po tym, że:

Jest silna – Nie ma problemu z odnalezieniem się w roli podwładnej jeżeli wierzy w kompetencje lidera. Potrafi zręcznie wyperswadować swoje zdanie, zdobywając przy tym szacunek, jest wpływowa, z natury miła i przyjacielska, ale także bardzo wybiórcza w doborze bliskich znajomych.

Jest magnetyczna  –  Jest dynamiczna i urzekająca, jej charyzma przyciąga i motywuje innych do działania.

Wyróżnia się z tłumu – Ma swój własny styl, który podyktowany jest przez jej intuicję. Słucha głosu serca, ale potrafi także przeanalizować sytuacje logicznie i objektywnie. Nic nie znaczy dla niej więcej niż jej własne przekonania i priorytety. Często odrzuca konwencje społeczne takie jak małżeństwo, religia czy rząd.

Jest niezależna – Potrafi o siebie zadbać. Nie będzie prosiła faceta o pierścionek z diamentem, po to, aby zaimponować rodzinie i znajomym. Nie chce być do niczego i nikogo uwiązana... no chyba, że jest to jej ideał, Mężczyzna Alfa, partner, który dogaduje się z nią bez słów, a kiedy trzeba potrafi przywołać ją do porządku! Nie ma czasu niańczyć facetów

Potrafi się wyrazić (zarówno mimicznie, jak i werbalnie) – Dobrze wie czego chce i co czuje, swoje emocje wyraża za pomocą słow, gestów, spojrzeń... Swobodnie okazuje zwrówno swoją aprobatę, jak i niezadowolenie.

Jest asertywna – Nie pozwoli sobą pomiatać, wyznacza wyraźne granice, nigdy nie dramatyzuje, zawsze dąży do perfekcji, nie podpisze się pod niczym innym poza ideałem.

Jest pewna siebie – Akceptuje siebie taką, jaka jest. Dba o siebie. Regularnie ćwiczy zarówno umysł, jak i ciało. Ma poczucie własnej wartości i nie ma potrzeby niczego nikomu udowadniać. 

Jest filuterna – Ma poczucie humoru, potrafi śmiać się z samej siebie. Nie ma zamiaru uwodzić mężczyzn, ale jej zalotność jest często odbierana w taki sposób.

Ma to coś Je ne sais quoi – Jest inna niż pozostałe kobiety, ma złożoną osobowość, jest wszechstronna, potrafi z każdym o czymś porozmawiać. Promienieje, kiedy opowiada o swoich pasjach i realizacji marzeń.

Jest ambitna – Wydaje się, że jej doba trwa dłużej, niż doba zwykłych śmiertelników. Nie pracuje dla pieniędzy. Lubi udowadniać światu, że niemożliwe jest możliwe.

Posiada seksapil – Powyższe cechy powodują, że jest pociągająca. Ubiera się, porusza i mówi w sposób bardzo zalotny, a zarazem wyrafinowany. Jej kobiecość wzbudza w mężczyznach poczucie męskości. Przypomina im dziewczynkę z podwórka, do której zawsze wstydzili się podejść.

Sincerely, Jules

"Bycie Kobietą Alfa jest bardziej stanem umysłu, niż fizycznosci."


10 komentarzy:

  1. Ciekawie to ujęłaś.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym być taką kobietą :)
    Zawsze tak sobie wyobrażałam swój ideał bycia kobietą, tylko nigdy nie nazywałam jej samicą Alfa.

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystkie jesteście modliszkami, zwał jak zwał

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi też się podoba :-) Taka jestem :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Są inspirujące i przywracają mi wiarę w ludzkość :]

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie tak jest!

    @samica alpha@

    OdpowiedzUsuń
  7. czyli dokładnie taka jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie odkryłam, że jestem samicą alfa ;D zajebiścieee! <3

    OdpowiedzUsuń
  9. własnie rozpoznałam siebie..Bardzo to lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na zdjeciach w futerkach , bardzo drogich ciuchac niewiadomo z kad w takim wieku ? Czy arganckim zachowaniu typowym dla PAn puszczalskich co to nie wiedza co to woda swiecona ale wiedza jak wyglada zona kochanka ???

    OdpowiedzUsuń