piątek, 13 stycznia 2012

Paragon na wagę złota

Od jakiegoś czasu zaczęłam przywiązywać coraz większą wagę do wszelakich rachunków i paragonów. Zaczęło się od rzetelnego zbierania (zawsze w jednym miejscu, posortowane według daty zakupu) paragonów ze sklepów w centrum handlowym, po to głównie, aby w razie czego moć zwrócić kupione rzeczy, bo jak się przeważnie okazywało paragony rzeczy, które chcieliśmy zwrócić wsiąkały jak kamień w wodę! Do tego doszły rachunki głównie na potrzeby rozliczeń mojego ukochanego z firmą. A ostatnio podłapałam także zwyczaj zatrzymywania, bynajmniej do czasu kiedy mam okazję je przejrzeć, paragonów ze sklepów spożywczych, których nigdy wcześniej nie brałam nawet od ekspedientkek, a jeżeli już to wyrzucałam do pierwszego lepszego śmietnika, uważając je za mornotrawienie papieru...

Jak się szybko okazało to był mój wielki błąd. Już podczas kilku pierwszych tygodni wyszły na jaw "pomyłki" w naliczaniu ceny, oczywiście  z a w s z e  na naszą niekorzyść. Niby niewielkie sumy, ale razem wzięta częstotliwość pomyłek i częstotliwość robienia zakupów spożywczych, według mnie znacznie potęguje sprawę. Tak więc przekonaliśmy się, że nagminne są problemy choćby z rozróżnianiem podobnych produtków z różnych przedziałów cenowych (np. zwykłe zielone jabłka $0,88/lb, organiczne zielone jabłka $3,99/lb) lub produktów, które tylko wyglądają podobnie (kasza jaglana $0,99/lb, quinoa $4,50/lb), naliczaniem większej ilości produktów niż zakupione w rzeczywistości, reklamowanej ceny promocyjnej, cen według ofert np. 3 za $10 albo kup jeden, dostań drugi za darmo... 

Ogólnie rzecz biorąc okazało się, że nagminne są problemy z naliczaniem cen, które widnieją na produktach, półkach lub ofertach, cen, które chcemy zalacić. Niestety możemy się o tym przekonać jedynie mając nawyk sprawdzania paragonów! Także sprwdzajmy Drodzy Państwo! Szybko nam się to opłaci x

Lubimy szpinak, ale jesteśmy w stanie zjeść jedynie 1 pęczek tygodniowo - a nie 11!
Można dostać zawrotu głowy od samego wyboru... a co dopiero sprawdzania cen!

Jednak niektóre znaleziska w supermarkecie są bezcenne J


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz