wtorek, 17 kwietnia 2012

Moja kolekcja monet

Z czego słyną poszczególne stany oraz jedna z moich ulubionych maksym na ćwierć dolarówce New Hampshire -
- Live Free or Die (pol: Wolność albo Śmierć! nom. alt. Wolę umrzeć niż żyć w niewoli)





Kiedy po raz pierwszy przyjechałam do USA, zaciekawiły mnie monety ćwierć dolarowe, które są aktualnie w obiegu. W zależności od stanu, wygrawerowane są na nich różne rewersy. Produkowane są w mennicach w Philadelphia i Denver - stąd miniaturowe oznaczenia P lub D.
Pomyślałam, że komplet monet będzie prawdopodobnie jedyną materialną pamiątką po moim pobycie w Stanach (nie mam w zwyczaju kupowania pamiątek) i od 2006 roku zaczęłam się bawić w numizmatykę! Po wspólnym przyjeździe do LA, w odszukiwaniu brakujących monet pomaga mi również mój ukochany. Zatrzymujemy wyłącznie te, które trafiają do naszych portfeli.
Niedawno udało mi się kupić mały klaser. Jak widać, po latach kolekcjonowania wciąż brakuje w nim monet z kilku stanów. Mam nadzieję, że uda nam się samodzielnie skompletować wszystkie ćwierć dolarówki zanim na stałe wrócimy do Europy! x

2 komentarze: