wtorek, 26 lutego 2013

1 + 1 = 4: Ciąża bliźniacza

Dla zainteresowanych kilka szczegółów na temat mojej ciąży z bliźniakami...

Jak już wcześniej pisałam udało mi się donosić do 34 tyg 6 dnia. Byłam bardzo rozczarowana kiedy odeszły mi wody, ponieważ miałam ogromną nadzieję, że dla dobra maluchów uda mi się wytrwać do 36-37 tydz. Z drugiej strony cieszyłam się, że 34 tydz niemal dobiegł końca, ponieważ był to kamień milowy w rozwoju płuc.






Jeżeli chodzi o moje gabaryty, to przy wzroście 165cm i początkowej wadze ok. 54-55kg (tutaj pisałam o mojej kondycji na krótko przed zajściem w ciążę [KLIK])
w 20 tyg ważyłam 60kg, 
w 24 tyg - 66kg, 
w 28 tyg - 68kg, 
w 32 tyg - 73kg, 
a ostatecznie 77kg, 
czyli w ogólnym rozrachunku przytyłam ok. 22 - 23kg. 

Dużo na temat wytycznych żywieniowych i standardów w przypadku ciąż mnogich dowiedziałam się z wcześniej wspomnianego poradnika [KLIK]. Bardzo pomocne było także uczęszczanie na wykłady na temat ciąży/odżywiania/przygotowań do macierzyństwa organizowane przez szpital. Ponadto wyszukałam w sieci ciekawe blogi prowadzone przez mamy bliźniaków - polecam Wyznania Mamy Adasia i Bliźniaków [KLIK].

Oficjalnie, przez całą ciążę byłam pod opieką lekarzy w Stanach, prywatnie byłam również w kontakcie w moją lekarką z Polski. Nie ujmując amerykańskiej służbie zdrowia, mam ogromne zaufanie do lekarzy wykształconych w Polsce. Jestem także bardzo ostrożna jeżeli chodzi o medyczne innowacje, które proponowane są pacjentom w Stanach na każdym kroku. Czułam się o wiele pewniej konsultując przebieg mojej ciąży na obu frontach.
Nie mogę powiedzieć, że ciąża była dla mnie przyjemnym okresem... Niestety doświadczyłam wielu negatywnych objawów. Wiem, że utarło się powiedzenie, że ciąża to nie choroba, ale szczerze mówiąc na każdym jej etapie czułam się nie w pełni sprawna.

Psychicznie również nie byłam w najlepszej kondycji, ponieważ nie lubię znajdować się w sytuacjach, nad którymi nie mam kontroli. Całą ciążę właśnie towarzyszyła mi obawa, że coś może pójść nie tak, a ja nie będę mogła nic na to poradzić. Z niecierpliwością odliczałam dni do coraz to kolejnych ważnych etapów rozwojowych i "bezpiecznych" terminów. 

Muszę przyznać, że nie raz można było ode mnie usłyszeć stwierdzenia "że przechodzę przez powolne tortury", czy "nigdy więcej". Nie potrafię nawet opisać jak bardzo cieszę się, że była to ciąża bliźniacza i nie będę musiała przez to wszystko ponownie przechodzić. Tym bardziej, że urodziła nam się córeczka (jak na zamówienie dla mamy) i synek (hmm... dla taty, haha, żartuję oczywiście). Wiadomo, każda ciąża jest inna, ale ja mam bliźniaki i zdecydowanie wystarczy mi już ciążowych wrażeń! x

Follow my blog with Bloglovin

25 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja bym tak niechciala wygladac jak jakas rozwora ani przytyc. Nie jest to mile .A cia to dla mnie choroba i niebezpieczenstwo.mozna umrzec przy porodzie albo cos pojdzie nie tak. To nie jest mile .Fajnie miec blizniaki ale bez takiego bembola. Nie pokazalabym sie mezowi na oczy i cala ciaze przesiedzualabym w domu. To okropne. Jak jest maly brzuch i nie ma cesarki to jeszcze dobrze no nie ma roztepow i flaka talyego paskudngo i zaraz po porodzie wyglada sie jak laska zeb maz w dupe nie kopnal bo maz jest najwaznieszy jak sie ma druga polowke.

      Usuń
    2. Dorośniesz to zrozumiesz...

      Usuń
    3. Dzieci nie powinny sie wypowiadać

      Usuń
  2. Ciało Kobiety się zmienia,ale jest,to chyba najpiękniejsza zmiana w życiu :)
    Wyglądałaś olśniewająco podczas ciąży :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż uśmiech się pojawia na twarzy ;) Wiadomo, że ciąża to trudny okres, ale chyba warto przez to przejść i później całe życie 'nacieszać się' skarbami ;)...

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz juæ przed Wami samo dobro i radosc (przynajmniej tego Wam zycze ;))!

    OdpowiedzUsuń
  5. niedawno trafilam na twojego bloga ( szukalam takich o zyciu w kalifornii) i przeczytalam caly .

    gratuluje dzieciakow i zycze powrotu do pelni sil <3

    bede nadal czytac , wiem ze z blizniakami nielatwo znalezc czas...

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurcze jaki piękny blog :) Już mówiłam kiedyś Panu Narzeczonemu, że jak będę w ciąży to też chcę taki plik zdjęć jak Ty masz :) tydzień po tygodniu :D Jesteś wspaniała! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pełna podziwu ;) Życzę całej waszej czwórce dużo siły i zdrowia na tym nowym etapie w życiu ! ;) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  8. Tutaj Mama Adasia i Bliznakow :) czyli Ola - trafilam tutaj po duzej liczbie wizyt z Twojego bloga na moj po tym poscie :)

    Wielkie gratulacje z nardzin blizniakow - sa sliczne!

    Bede wpadac zobaczyc jak sobie radzisz, a jak masz jakies pytania to chetnie poradze. Pamietam te pierwsze tygodnie sa magiczne ale tez chaotyczne za zmeczenia. Pozdrawiam, Ola

    OdpowiedzUsuń
  9. Najważniejsze, że dzieciaczki i mama zdrowi. Teraz to już z górki, będą rosnąć jak na drożdżach i rozwijać się ekspresowo. Czas szybko leci, dzieci tak krótko są małe. Rodzice róbcie dużo zdjęć!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zuzia Morawska9 lutego 2019 08:42

    Wiele osób mówi jak widzi bliźnięta że ktoś miał podwójne szczęście. Jednak nie widzi tego, że niestety ma podwójne obowiązki i wychowanie bliźniaków jest o wiele cięższe niż jedynaka. Jak byłam w ciąży bliźniaczej to również kalendarz ciąży https://plodnosc.pl/kalendarz-ciazy/ był idealnym sposobem na to, aby mieć wszystko pod kontrolą.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie wyglądałaś w ciąży. Zdecydowałaś się może na pobranie komórek macierzystych z krwi pępowinowej? Dużo ludzi się teraz na to decyduje, kiedyś nie było to tak popularne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Podziwiam mamy, które na raz urodziły więcej niż jedno dziecko. Podziwiam nie tylko podczas porodu, ale również i w późniejszym wychowaniu. Przy takich bliźniakach to na pewno potrzebna podwójna wyprawka, a wszystko kończy się znacznie szybciej, więc zapasy możesz robić sobie na stronie https://www.lansinoh.pl/ bo mają fajne produkty pielęgnacyjne.

    OdpowiedzUsuń
  14. udało mi się zdobyć męża z pomocą doktora zaklęć dr Ajayi, kiedy odkryłem, że był oczarowany przez inną kobietę. Byłem bardzo szczęśliwy, że skontaktowałem się z rzucającym zaklęcia, ponieważ to on był powodem, dla którego mogłem odzyskać męża i teraz żyjemy w pokoju. skontaktuj się z dr Ajayi za całą pracę nad zaklęciem, pomógł mi odzyskać męża i wierzę, że pomoże ci w tym, co ci przeszkadza. E-mail: drajayi1990@gmail.com lub whatsapp: +2347084887094.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nazywam się Benedicta, jestem z Teksasu. Mam chłopaka, z którym chodzę od dwóch lat ... Właśnie się obudził pewnego ranka i powiedział mi, że związek się skończył. Byłem we łzach przez prawie 4 tygodnie ... byłem taki zdezorientowany i złamane serce. Wysłałem moją siostrę i moją najlepszą przyjaciółkę Susan, aby poszły i błagały go, ale on nalegał, że związek się skończył, że był zmęczony mną. Aż do bardzo dobrego dnia, kiedy usłyszałem o dr Ajayi, przeczytałem kilka zeznań na jego stronie, więc postanowiłem spróbować. Skontaktowałem się z nim, a on powiedział mi rzeczy, które należy zrobić, aby rzucić zaklęcie, na początku zastanawiałem się, czy powinienem to zrobić, i postanowiłem spróbować… zrobiłem to, co doktor Ajayi rzucający zaklęcia kazał mi to zrobić, a potem nie do 7 dni z miejsca, gdzie mój chłopak, który zostawił mnie bez powodu, przyszedł do mojego domu pewnego wieczoru i błagał o powrót, nawet przyszedł z bratem i prosił o wybaczenie .. Po tylu bólach, przez które przeszedłem, mój chłopak wciąż wrócił ... jestem bardzo szczęśliwy ... wszystko dzięki dr Ajayi, możesz skontaktować się z kimkolwiek w celu zaklęcia Wierzę, że zobaczy cię przez twoje problemy .

    E-mail: drajayi1990@gmail.com
    Whatsapp: +2347084887094

    OdpowiedzUsuń
  16. JOIN ILLUMINATI HOME OF RICHES, FAME AND POWER FROM ANY COUNTRY + 27785167256… Are You A Bubrotherhood That Is Going To Be Blessing With Money. Once you are a member there are benefits you are going to receive such as: A Cash Reward of USD $ 9,000,000, A New Sleek Dream CAR valued at USD $ 800,000. Dream House bought in the country of your choice One month holiday (fully paid) to your dream tourist destination. One Year Golf Membership Package VIP Treatment in All Airports in the World, Total Lifestyle Change Access to Bohemian Grove Monthly Payment of $ 5,000,000 into your bank account every month as a member. illuminati home of riches, fame and power help you get your dream where you can rule the world, contact us to proceed with your initiation ,,, WHATSAPP US +27785167256 The Illuminati is a World wind organization. Bringing the needy and the talented to the lamplight of fame and riches. Get money, fame, powers, security, get recognized in your business, political race, rise to the top in whatever you do, be protected spiritually and physically! WELCOME TO ILLUMINATI How To Join The Illuminati In Switzerland - How To Join The Illuminati In Norway - How To Join The Illuminati In Dubai - How To Join The Illuminati In Saudi Arabia - How To Join The Illuminati In Oman â € ¢ How To join Illuminati in Austria â € ¢ How to join Illuminati in Belgium â € ¢ How to join Illuminati in Australia â € ¢ How to join Illuminati in Botswana and other How to join Illuminati In australia.

    OdpowiedzUsuń
  17. am here to give my testimony about Dr latifah who helped me .. i want to inform the public how i was cured from (HERPES SIMPLEX VIRUS) by salami, i visited different hospital but they gave me list of drugs like Famvir, Zovirax, and Valtrex which is very expensive to treat the symptoms and never cured me. I was browsing through the Internet searching for remedy on HERPES and i saw comment of of people talking about how Dr latifah cured them. when i contacted her she gave me hope and send a Herbal medicine to me that i took for just 2 weeks and it seriously worked for me, my HERPES result came out negative. I am so happy as i am sharing this testimony. My advice to you all who thinks that there is no cure for herpes that is Not true just contact her and get cure from Dr maam healing herbal cure of all kinds of sickness you may have like
    (1) CANCER,
    (2) DIABETES,
    (3) HIV & AIDS,
    (4) URINARY TRACT INFECTION,
    (5) CANCER,
    (6) IMPOTENCE,
    (7) BARENESS / INFERTILITY
    (8) DIARRHEA
    (9) ASTHMA
    (10) SIMPLEX HERPES AND GENITAL
    (11) COLD SORE
    HERPES. he also cure my friend from cervical cancer Email: maamtifah@gmail.com or whatsapp hER on +27605775963

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny wpis, przepięknie wyglądałaś przez całą ciążę!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  20. To był najwspanialszy czas w moim życiu, pełen cudownych odkryć i emocji.

    OdpowiedzUsuń